ראשי » קידום אורגני » מחקר מילות מפתח – מה זה בכלל?

מחקר מילות מפתח – מה זה בכלל?

בתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל יש שלבים רבים שמשפיעים על התוצאה הסופית. אחד מהשלבים החשובים ביותר לאורך הדרך הוא מחקר מילות מפתח, אותו צריך לבצע בקפידה על פי סטנדרטים מקצועיים מוקפדים. אחרת, תהליך הקידום כולו יכול לרדת לטמיון ולעכב את ההצלחה של האתר.

שיווק דיגיטלי איכותי מתחיל בתהליך מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא תהליך מקדים וראשוני של קמפיין קידום אתרים. מחקר המילים משמש את צוות הקידום הן למטרות אורגניות והן למטרות קידום ממומן בגוגל. ולכן החשיבות שלו היא כפולה ומכופלת. כתיבת התוכן לאתר, על בסיס מחקר המילים תאפשר לכם להתמקם בעמודי תוצאות החיפוש הראשונים, בביטויים הנכונים ביותר לאסטרטגיה שמובילה את התהליך.

איך מתבצע מחקר מילים איכותי?​

מחקר מילים מעולה, מצליח למצוא את האיזון בין פרמטרים רבים. גבולות הגזרה של המחקר, הם תוצר של חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח. אבל לרוב, צריך לתת את הדעת בעיקר על:

  • נפחי החיפוש של המילים.
  • הרלוונטיות של המילה לתחום העיסוק, לתחרות ולמונחים המקצועיים.
  • מונחים מיוחדים שמתאימים לעסק שלכם. כמו למשל מיקום העסק או שמו של בעל העסק.
  • עלויות הפרסום הממומן של המילה.

בסופו של התהליך תתקבל רשימת מילות חיפוש שממנה תצאו לתהליך העבודה שלכם. הרשימה תתאים לתקציב הפרסום ולמטרות הפרסום, והיא תהיה הבסיס לתוכן באתר.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

קידום אתרים דורש תקציב ​

כמו כל תהליך עבודה אחר בעסק, גם תהליך קידום אתרים דורש השקעה תקציבית, לפעמים לפני עיצוב אתרים. עבודות הקידום היא עבודה לאורך זמן. ואת התוצאות אתם תראו רק אחרי ההשקעה. כך שצריך לחשב את התקציב שאתם באמת יכולים להשקיע ואת היכולת להיות סבלניים לאורך הדרך. אם התקציב מוגבל, מומלץ לבחור במילים עם נפח תחרות קטן יותר, אשר יאפשרו לכם להגיע לעמוד התוצאות הראשון במהירות יחסית. לחילופין, אם יש לכם סבלנות ואורח רוח, ייתכן שתרצו להילחם על מילות החיפוש הראשיות בקטגוריה, שם נפחי החיפוש גדולים ומשמעותיים יותר.

מגוון מילות מפתח – יוצר קידום רוחבי​

התקשורת שלכם עם הגולשים באה לידי ביטוי במילות המפתח. זו היא הדרך שלכם לענות על השאלות שמעניינות אותם ולהציג את הפתרון (המוצר או השירות שלכם). כך שאתם רוצים להרחיב את היריעה ולפנות לכמה שיותר גולשים בכמה שיותר דרכים. מילים נרדפות, ביטויים משלימים, אותיות ומילות חיבור. כל אלו ירחיבו את נפח המילים הרלוונטיות באתר שלכם וייצרו תוכן מגוון ומעניין. האלגוריתם של גוגל אוהב לראות אתרים מלאים במילים מגוונות והתגובה תהיה קידום בקצב לניארי אל עבר המטרה הסופית. גם אם חלק ממילות המפתח שבחרתם הן מילים עם נפח חיפוש נמוך יחסית, אל חשש. תהליך הקידום מתבצע בצורה רוחבית. כך שאם האתר שלכם בנוי בצורה טובה עם כמות גדולה ומגוונת של מילות מפתח, אתם על הגל.

הכלים שיקלו על העבודה שלכם

מחקר המילים יכול להיות מאוד מורכב ואף מבלבל. אתם בעצם מחפשים את המידע שאחרים מחפשי בגוגל. המקום הכי טוב לקבל מידע על מה שמתרחש בגוגל, הוא כלי תכנון המילים של גוגל עצמה. החברה יצרה מנוע חיפוש לטוב קידום אתרים, שמאפשר לכם לקחת החלטות. החיפוש מציג מידע מקצועי כמו נפחי חיפושים ועלויות קידום, כך שאתם יכולים לקחת את ההחלטות על בסיס נתונים.